Iterios kunder nöjdare än någonsin

NyheterJan 27, 2021

Dela med någon

Dela i sociala medier

Vår kundundersökning visar glädjande siffror. Nöjd-kund-index hamnar på 92 av 100, en ökning från förra årets 90. Vårt Net Promoter Score, som mäter kundlojalitet, har ökat från 50 till 63 av 100. Kompetensen hos vår personal och kvaliteten på våra leveranser är det som kunderna uppskattar mest med Iterio.

Kundundersökningen visar att 7 av 10 kunder svarar att de är mycket nöjda med Iterio som samarbetspartner. Ingen av våra kunder uppger att de är missnöjda eller mycket missnöjda. Nöjd-kund-index hamnar i år på 92 av 100, en ökning från förra årets 90.

Även när de gäller Net Promoter Score (NPS) pekar siffrorna uppåt. Frågan som ställts är: ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera Iterio till en kollega eller samarbetspartner?” Kunder som med stor sannolikhet skulle rekommendera Iterio räknas som ambassadörer. Ett NPS räknas ut genom att subtrahera andel kritiker från andelen ambassadörer. Ett NPS på över 40 anses generellt sett som ett utmärkt resultat.

Kundundersökningen visar att 69 procent av våra kunder med stor sannolikhet skulle rekommendera Iterio till andra. Iterios NPS har ökat till 63 av 100, från att förra året ha legat på 50.

– Jag är mycket glad och stolt över det här resultatet. Jag vill tacka alla våra kunder för ett gott samarbete och rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare på Iterio – det här är ett kvitto på er kompetens, engagemang och samarbetsförmåga, säger Jonas Jonsson, VD på Iterio.

Iterio är ett konsultföretag inom samhällsbyggnad och samhällsplanering. Tack vare lång erfarenhet och unika kunskaper kan företaget hjälpa dig med allt från projektledning, projekteringsledning, projektsamordning och datasamordning till IT-administration och ritnings- eller dokumenthantering.

När det gäller specialiserad teknikkompetens har Iterio några av landets främsta experter inom bland annat trafik, geoteknik och miljö.

Bifogade filer

Taggar

Relaterade nyheter